22 maart 2021 – We zijn live!! Afgelopen weekend hebben we samen met WSB Solutions hard gewerkt om vandaag te kunnen starten met ons nieuwe ERP-systeem. We zijn blij en trots dat de migratie goed is verlopen!
——————————————————
15 maart 2021 – Zoals eerder aangegeven heeft u kunnen lezen dat we ons ERP-systeem gaan upgraden. De overgang naar het nieuwe systeem zal plaatsvinden in het weekend van 20 en 21 maart 2021. Met deze upgrade gaan we onze interne processen meer stroomlijnen en kunnen wij u in de toekomst nog sneller en beter van dienst zijn!
Gezien het feit dat onze webshop nauw verbonden is met ons ERP systeem, zal hier op technisch vlak ook het een en ander gewijzigd worden. Dit heeft als gevolg dat gevulde, openstaande winkelmandjes verloren gaan bij de livegang van het nieuwe systeem. Heeft u een webshopaccount dan adviseren wij u om uw gevulde winkelwagentje vóór donderdag 18 maart 23:59 uur af te ronden. De eerstvolgende datum dat wij weer orders in behandeling kunnen nemen via de webshop is 22 maart 2021. Wilt u tussen 19 en 22 maart toch een order plaatsen, dan verzoeken wij u om dat per e-mail te doen. Uw order kunt u sturen naar orders@boomlab.nl. Hiermee verzekeren wij u ervan dat uw order goed aankomt bij Boom!
——————————————————
26 februari 2021 – Eind december hebben we moeten besluiten om de overstap naar ons nieuwe ERP-systeem uit te stellen. Inmiddels is door het projectteam een nieuwe datum voor livegang bepaald, namelijk maandag 22 maart 2021.
Wat merkt u van de overgang naar het nieuwe ERP-systeem?
Het nieuwe systeem brengt een aantal goede veranderingen met zich mee voor ons allen:
• U wordt gerichter geholpen;
• Sneller en eenvoudiger inzicht in de status van uw bestelling;
• Er zijn nog meer mogelijkheden om koppelingen met uw systeem in te richten;
• Onze documentstroom, zoals orders en facturen kunnen digitaal met u worden uitgewisseld.
Wijzigingen
Een wijziging die u direct zal opmerking is dat u na livegang een nieuw klantnummer van ons ontvangt en dat de documenten er iets anders zullen uitzien dan u gewend bent.
(Houd daar rekening mee wanneer documenten automatisch door uw systeem worden ingelezen). Indien u intern uw Boom-klantnummer gebruikt raden wij u aan deze te wijzigen.
Uw continuïteit
Wij vinden uw continuïteit belangrijk, ondanks goede voorbereiding en veelvuldig testen zijn we afhankelijk van systemen. We hebben het vertrouwen in een goede upgrade, maar hebben besloten om extra voorraden van kritische producten aan te houden voor het kleine risico wanneer we tegen uitdagingen oplopen. Indien u voor uw zekerheid extra voorraden wilt aanleggen hebben we daar al het begrip voor en dus ook voor ingekocht.
Facturatie
Indien u een tweewekelijkse of maandfactuur van ons ontvangt dan krijg u eenmalig een extra factuur toegestuurd. In verband met de afsluiting van ons oude systeem zullen alle openstaande posten moeten worden verrekend.
In het onwaarschijnlijke geval dat we tijdens de overgang niet tevreden zijn, dan kan het betekenen dat we de datum van livegang toch nog een keer uitstellen. Wij zullen u hier tijdig over informeren. Ons doel is om uw dagelijkse werkzaamheden vlekkeloos te laten verlopen zonder impact van de upgrade.
——————————————————
22 december 2020 – De afgelopen maanden zijn erg intensieve maanden geweest voor Boom. Er is hard gewerkt om ons nieuwe ERP-systeem gereed te maken voor livegang tussen Kerst en Oud en Nieuw.
Naast alle reguliere klanten hebben wij bij Boom een maatschappelijke rol in de huidige pandemie. Wij zijn namelijk ook leverancier van o.a. ziekenhuizen, teststraten en andere laboratoria die zich vol inzetten voor de bestrijding van COVID-19.
Hierdoor zijn onze prioriteiten verschoven en achten wij het van groot belang dat de continuïteit van deze organisaties niet in het gedrang komt en als leverancier willen wij hierin zo min mogelijk risico lopen.
Het vernieuwde ERP-systeem is bijna klaar, echter een aantal punten is nog niet geheel naar onze wens.
Voor ons zijn op dit moment de risico’s en maatschappelijke belangen te groot om de overstap naar het nieuwe systeem te gaan maken. Dit heeft ons doen besluiten om de livegang van 4 januari 2021 tot nader order uit te stellen.
Het projectteam gaat zich nu buigen over een volgend geschikt moment om over te gaan naar ons nieuwe ERP-systeem wanneer dit aan al onze wensen voldoet. Zodra wij een nieuwe datum hebben zullen wij dit met u communiceren.
——————————————————
19 november 2020 – Wij willen graag onze klanten ontzorgen en onze systemen moeten ons ontzorgen. Helaas zijn we nu nog niet helemaal tevreden over het nieuwe systeem. De laatste puntjes moeten nog op de i en dan zijn we er klaar voor! Omdat wij rond Kerst en Oud & Nieuw 1,5 week gesloten zijn, hebben wij een uitstekende mogelijkheid om alles klaar te zetten zodat we 4 januari 2021 van start kunnen gaan. Op deze manier merkt u hier als klant weinig van.
Wij adviseren om van tevoren wat extra voorraad te bestellen. Naast de overgang naar het nieuwe systeem leveren we in week 52 en 53 niet uit vanwege de vakantiesluiting. In de eerste weken van januari kunnen daardoor langere levertijden ontstaan. Ook kan het voorkomen dat er door covid 19 lange levertijden gelden op specifieke artikelen die wij niet op voorraad hebben.
Omdat de laatste dagen voor Kerst hectisch kunnen zijn en om ervoor te zorgen dat u op tijd uw laboratoriumspullen ontvangt, willen wij u vragen om vóór 10 december 2020 uw order(s) te plaatsen.
Wat merkt u van de overgang naar het nieuwe ERP-systeem?
Het nieuwe systeem brengt uiteraard een aantal veranderingen met zich mee, waar wij erg blij mee zijn. Want wij kunnen u gerichter helpen. Zo kunnen wij u sneller en eenvoudiger de status van uw bestellingen doorgeven. Er zijn meer mogelijkheden om koppelingen met uw systeem in te richten. Ook kunnen wij veel eenvoudiger onze documentenstroom, zoals orders en facturen, automatiseren en alle informatie digitaal met u delen.
Enkele wijzigingen die u direct zal opmerken is dat u een nieuw klantnummer ontvangt en dat de documenten er iets anders zullen uitzien dan dat wat u gewend bent (houd daar rekening mee wanneer documenten automatisch door uw systeem worden ingelezen).
Mochten wij tijdens de overgang nog steeds niet tevreden zijn, dan kan het betekenen dat we de datum van livegang toch nog een keer uitstellen. Wij willen namelijk het zekere voor het onzekere en u te allen tijde artikelen kunnen leveren.
Bekijk voorbeeld factuur >