Ik moet Waddentoeslag betalen, wat houdt dit in?

Bij orders die uitgeleverd worden op een Waddeneiland, rekenen wij een extra toeslag van € 25,-. We raden u aan om zoveel mogelijk orders te bundelen en een vaste dag voor verzenden af te spreken.

Ik krijg €29,50 order- en administratiekosten berekend, hoe komt Boom tot dit bedrag?

Boom haar transportpartners zijn zorgvuldig geselecteerd. Al onze partners beschikken over de juiste papieren voor het transporteren van gevaarlijke stoffen volgens het ADR. Om te zorgen dat al onze goederen op een veilige en juiste manier worden vervoerd, moeten wij voor alle orders < €200,- (bij niet-webshop orders < €300,-) €29,50 order- en administratiekosten berekenen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

In uw 'Mijn Boomlab' ziet u het onderdeel 'Lopende bestellingen'. Wanneer u de desbetreffende bestelling aanklikt, komt u in het besteloverzicht. In dit overzicht ziet u alle bestelde producten, met het daarbij behorende aantal en wat daarvan al geleverd is. Bij de artikelen met openstaande leveringen staat een verwachte leverdatum in weken.

Moet ik altijd verzendkosten betalen?

Bij webshopbestellingen betaalt u geen verzendkosten bij bestellingen vanaf € 200,-.*
Bij bestellingen via e-mail betaalt u geen verzendkosten bij bestellingen vanaf € 300,-.*
* U betaalt alleen een tijdelijke energie- en brandstoftoeslag á €7,50.

Kan ik mijn bestelling ook direct betalen via bijvoorbeeld iDEAL?

Nee, op dit moment is het (nog) niet mogelijk om uw bestelling direct te betalen. 

Waar kan ik mij registreren?

Heeft u nog geen account op Boomlab.nl? Geen probleem, dit kan eenvoudig in het bestelproces! Plaats de gewenste artikelen in uw winkelwagen en ga naar de gevulde winkelwagen. Klik hier op 'Verder naar bestellen'. Klik dan op de knop 'Registreren'. U komt nu in het registratiescherm en kunt zich als nieuwe klant registreren.

Waarom moet ik een eindgebruikersverklaring (EGV) invullen?

U heeft een artikel besteld die valt onder de groep ‘drugsprecursoren categorie 2’ of ‘precursoren voor explosieve/chemische wapens’. Lees hier meer over de verplichte EGV.

Kan ik ook als particulier bestellen bij Boom?

Nee dat is niet mogelijk. We kunnen ook niet leveren aan huisadressen.

Boom levert uitsluitend aan bedrijven die geregistreerd zijn bij de Kamer van Koophandelen conform zijn aan de bij Boom geldende criteria.

Kan ik de Boom catalogus ook online bekijken?


Jazeker. U kunt hier digitaal door onze catalogus bladeren.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden van Boom?


Bekijk hier de meest recente Algemene Voorwaarden van Boom.

Waar vind ik de (M)SDS van mijn bestelde artikel?

Het veiligheidsblad kunt u vinden op de betreffende productpagina en via 'Downloads'. Niet gelukt? Vraag deze dan aan via onze Customer Service.

Hoe zit het met de houdbaarheidsdata?

Door ons diverse productassortiment hebben we te maken met verschillende houdbaarheidsdata. Lees hier meer over de houdbaarheid.

Ik heb een nieuw artikel dat ik graag wil bestellen, maar kan deze niet vinden, hoe kan ik deze toch bestellen?

Heeft u een artikelnummer van de leverancier of producent? Vul dit artikelnummer in, in de winkelwagen in het veld 'Toevoegen'. Het artikelnummer verschijnt in de winkelwagen en u kunt een omschrijving toevoegen. Bij een volgende keer bestellen, zal het artikel opgenomen zijn in het Boom assortiment.

Ik moet extra kosten betalen voor droogijs-en koelproducten, wat houdt dit in?

Droogijs- en koelproducten worden belast met additionele kosten. Dit heeft te maken met de wijze van verpakking, verzendwijze en transport. Wanneer het een droogijs-product betreft dan hebben wij de afspraak met onze leveranciers dat het product rechtstreeks en met droogijs zal worden geleverd. In het geval van een koelproduct zullen wij vanuit Boom ervoor zorgen dat het product op de juiste wijze verpakt en verzonden wordt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld koelelementen. Hiermee garanderen wij dat al deze producten hun kwaliteit en stabiliteit behouden.